Історія багатокористувацьких онлайн ігор

З чого ж все-таки все почалося? Гіганти онлайн РПГ індустрії Lineage 2 і WoW, шутери Counter Strike і Battlefield, стратегії начебто Travian? А почалося все з бідного студента (чимось нагадує історію створення Facebook, тільки цей студент так бідним і залишився), який в 1978 році почав розробку M. U. D. — Розрахованої на багато користувачів ігри за мотивами настолки Dungeon and Dragons. Гра була проста до неможливості: знай собі, качай персонажа до рівня «чарівника» і потім, ставши безсмертним, керуй іншими гравцями. Довго гра не прожила, але слід за собою залишила і за нею вже пішли більш довготривалі проекти.

Історія багатокористувацьких онлайн ігор

Онлайн гра

Однією з таких ігор була Ultima Online. У 1997 році Річард Герріот і команда розробників створили цю геніальну гру, яка прожила більше 9 років і залишається актуальною для фанатів і прикладом для інших онлайн ігор. Відрізнялася Ultima тим, що навколо відбувалися не просто постійні битви з мобами і проходження нудних стандартних квестів (хоча цього теж вистачало), а панував справжній середньовічний світ, в якому жили реальні гравці і займалися проблемами, які хвилювали б вас в звичайному житті: будували будинок , розводили вихованців. Але все це в середньовіччі і з реальними гравцями. Ця особливість настільки прижилася і отримала популярність, що сотні ігор донині копіюють вміст Ultima, сотні гравців продовжують грати в цю гру.

Побачивши успіх Ultima, сотні розробників почали придумувати нові онлайн ігри. Але чи то вони не приживалися, то чи були поганою копією оригіналу, то чи просто конкуренції з Ultima ніхто не витримував, але в підсумку так заміни цій грі придумано не було.

А ось в 1998 році з’явилася перша розрахована на багато користувачів стратегія в реальному часі, відома, напевно, всім поважає себе гравцям. StarCraft потрапив на прилавки магазинів і з часом став культовим проектом. Саме тут вперше проявилися ознаки стратегії в онлайні. Будувалися замки, влаштовувалися битви цілими арміями, купуються за ресурси, і все це з реальними гравцями. Якщо Ultima стала прабатьком всіх MMORPG, то StarCraft всіх MMORTS.

Браузерні ігри

У ці ж роки починають з’являтися браузерні ігри. Досвід Ultima не пройшов даром, багато хто з них є симуляторами реальному житті з бойової спрямованістю. Одним з найвідоміших браузерні проектів і одним з перших з’явилися був Бійцівський клуб. Розроблено він був у 2002 році. Цей проект являє собою не що інше, як бої між реальними гравцями в текстовому режимі. Ви вибираєте, яку частину тіла блокуєте, в які робите напад, в результаті у супротивника і у вас закінчується життя від ударів. У грі також була передбачена соціальна складова, але до Ultima з її клієнтом браузерної грі все ж було далеко. Для маленьких дівчат зьявились сайти онлайн ігор.

Буквально через 2 роки світ потрясли два гігантських проекту, які тут же завоювали величезну популярність. Ігри Lineage 2 і WoW тут же підкорили аудиторію своєю неймовірно красивою, в порівнянні зі старенькою на той час Ultima, графікою і величезною кількістю можливостей. У них було все, що потрібно тодішньому користувачеві: професії, захоплення замків, битви, вивчення умінь, прокачування озброєння, соціальна складова і т.д. Обидві гри тут же отримали шалену популярність і до сих пір конкурують між собою. Саме ці ігри стали прабатьками Aion, Perfect World та інших MMORPG, що намагаються походити на ці проекти.     У цей же час, в 2004 році, розробники культової гри Half Life навіть і не замислювалися про багатокористувацьких іграх. Чисто для експерименту ними було створено додаток до свого дітища ще в 2000 році, яке через 4 роки отримало статус на багато користувачів. У цьому доповненні терористи і контр терористи боролися між собою на картах. Доповнення отримало назву Counter-Strike і незабаром стало прабатьком всіх відомих шутерів в розрахованому на багато користувачів режимі. Звичайно, були і до неї гри подібної тематики, на кшталт Team Fortress або Doom, але вони не могли отримати більшу популярність, ніж Counter-Strike, не було в них чогось особливого, що залучає аудиторію.

Пік створення MMO ігор припав на 2007+ роки. Тільки в один рік створюються десятки онлайн ігор, а в наш час сотні. З них більша частина походить на перші успішні проекти і ніяк від них не відхиляється. Браузерні ігри копіюють один одного, клієнтські від них не відстають. І лише ті, які йдуть своїм шляхом, знаходячи своєрідну родзинку, залишають слід в історії розвитку багатокористувацьких ігор, створюючи нове відгалуження, за яким будуть слідувати тисячі майбутніх проектів. Автор Михайло Поплавський.


Рейтинг популярных товаров наших читателей

Загрузка...
Загрузка...
Загрузка...

Читайте также следующие новости


Новость (статью) «Історія багатокористувацьких онлайн ігор» подготовили журналисты издания Бизнес портал fdlx.com

Интересные новости в Украине и мире

Загрузка...

Комментировать: